Заборонені категорії товарів на Amazon: Як бути? 

Уявіть ситуацію: ви знайшли ідеальний продукт для продажу на Amazon, з високим попитом та низькою конкуренцією. Можливості, здавалося б необмежені, але…Після детальнішого аналізу ви дізнаєтесь, що не можете його продавати: обраний вами товар підпадає під одну із заборонених для продажу на Amazon категорій. Не варто засмучуватись!  Заборонені категорії товарів на Amazon – це даність, про правила та обмеження якої ви просто не знали. Нумо дізнаватись! 

Усі продукти, які ви плануєте продавати на Amazon, мають відповідати положенням угоди продавця, чинним політикам Amazon й конкретному законодавству в сфері продажу тих чи інших видів продукції. Продаж нелегальних, небезпечних товарів, включаючи ті, що відпускаються за рецептом, – суворо заборонено на Amazon.

На офіційній сторінці маркетплейсу з цього приводу зазначається наступне 

Ми дуже серйозно ставимося до безпеки нашої продукції та дотримання відповідних обмежень. Перш ніж розміщувати продукти, продавці повинні уважно ознайомитися з переліком дозволених та заборонених лістингів

І це дійсно так. Якщо ви продаєте продукт з категорії заборонених, Amazon може негайно припинити/тимчасово призупинити всі ваші продажі та ліквідувати продукцію зі своїх фулфілмент центрів (без відшкодування вартості товарів!). Більш того, якщо маркетплейс якимось чином визначить, що акаунт продавця було замішано в нелегальній діяльності, грошові перекази/виплати за продажі  можуть  утримуватися або навіть вилучатися. Насамкінець, продаж нелегальних/небезпечних продуктів може вилитися в цілі судові позови, в тому числі цивільні/кримінальні провадження. 

Чим корисні заборонені категорії товарів на Amazon 

Незважаючи на те, що подекуди робота із забороненими категоріями товарів видається важкою та часозатратною, переваги таких обмежень значно переважують незручності. Заборонені категорії товарів на Amazon існують, в першу чергу, для захисту покупців аби їх досвід покупок на маркетплейсі завжди був позитивним. Чим позитивнішим він буде, тим вищими будуть продажі  майданчика. Незалежно від того чи то йдеться про безпеку, якість, оригінальність товарів, заборонені категорії покликані підтримати споживача та його права. Водночас, наявність заборонених категорій товарів захищає і продавців, оскільки підвищує довіру покупців до їх продуктів, захищаючи бренди чи навіть  цілі сектори торгівлі від недобросовісних торговців. Заборни відсіюють з ринку Amazon постачальників неякісної продукції, таким чином, конкуренція зменшується й, відповідно, збільшуються шанси на те, що покупець зверне увагу саме на ваші лістинги. 

Загалом, на Amazon існує три групи товарів: дозволені, заборонені й такі, що потребують підтвердження для розміщення на маркетплейсі (регульовані). 

Регульовані товари (потребують підтвердження Amazon)

До товарів, які потребують підтвердження Amazon відносяться ті, які найчастіше страждають від усілякого роду підробок, а також групи товарів, які визнаються забороненими у деяких окремих штатах США, як-то у Каліфорнії. Ознайомитися з вимогами до цієї категорії товарів можна тут. Якщо ваш товар відповідає зазначеним в переліку вимогам, варто написати листа до Amazon Support із запитом на отримання дозволу на його продаж. Таким чином, потребують попереднього підтвердження маркетплейсу (станом на серпень 2022, оскільки категорії постійно коригуються Amazon) наступні категорії: 

  • Ювелірні вироби (Jewelry)
  • Музика та DVD продукція (Music & DVD)
  • Відео, DVD та продукція формату Blu-ray (Video, DVD, & Blu-ray)
  • Наручні годинники  (Watches)
  • Колекційні монети (Collectible Coins)
  • Колекційні, вінтажні  вироби, пов’язані з індустрією розваг: кіно, театр, анімація, комікси, оригінальні кіно-пострери, автографи зірок, тощо (Entertainment Collectibles)
  • Зображувальне мистецтво (Fine Art)
  • Колекційні, вінтажні  вироби, пов’язані зі спортом: колекційні м’ячі, автографи спортсменів, спортивний одяг, інвентар, тощо (Sports Collectibles)

Інші продукти/програми, що потребують підтвердження:

  • Гіроскутери, електронні прилади особистого пересування, як-то моноколеса, інвалідні візки, тощо (Hoverboards and Personal Electronic Mobility (E-Mobility) Device)
  • Лазерні указки та інші продукти з лазерними елементами (Laser pointers and other laser products)
  • Веб – застосунки та веб-сайти, що дозволяють користувачам розвивати та підтримувати програмне забезпечення, зокрема вільне ПЗ (Launchpad)
  • Якісні б/у, демонстраційні, використані лише один раз, повністю справні  товари, марковані в Amazon  як “Renewed” (“Відновлені/Відреставровані”). Основна вимога до таких товарів: всі вони мають пройти перевірку на справність та прийнятний зовнішній вигляд ( див.  Amazon Renewed)
  • ПЗ, що дозволяє виробникам або власникам бізнесів запустити власні продукти на Amazon або ексклюзивний бренд (див. Amazon Accelerator).

Як продавати товари регульованих категорій 

Фактично, для того аби без перешкод продавати товари регульованих категорій, необхідно виконати певні вимоги, що висуває Amazon до такої продукції. Наведемо приклад з вищенаведеного переліку, зокрема: 

Ювелірні вироби (Jewelry)

Аби розміщувати лістинги з ювелірними виробами, необхідно мати статус професійного продавця (Professional Seller) та відповідати наступному мінімуму: 

  • Всі ювелірні вироби повинні повністю відповідати вказаним в профілі  описам, фото та характеристикам + відповідати “Стандартам якості ювелірних виробів Amazon”.
  • Всі продукти повинні бути оригінальними, автентичними та у вартості не перевищувати $300,000
  • Відповідати наступним вимогам: 
  • Відсоток дефектної продукції в партії не повинен перевищувати 1%
  • Відсоток відмінених покупцями замовлень не повинен перевищувати  2.5% 
  • Відсоток затримок доставки ювелірних виробів не повинен перевищувати 4% від усіх замовлень (Детальніше, див. “Категоризація Коштовних & Модних ювелірних виробів). 

Заборонені товари 

Безпосередній перелік заборонених товарів Amazon можна знайти тут. Не важко помітити, що категорії розподіляються на: обмежені до продажу товари та товари, які категорично заборонено продавати. Клікнувши на будь-яку з категорій ЗАБОРОНЕНИХ товарів, ви побачите не лише ті, що не можна продавати, але й ті, що цілком ДОЗВОЛЕНІ до продажу (Permitted Products). Тут звертаємо вашу увагу на декілька парадоксів. Наприклад, Amazon забороняє продавати лотерейні білети та валютні ігрові автомати, АЛЕ дозволяє продавати несправні ігрові автомати в якості іграшок або демонстраційних моделей! 

Наразі Amazon забороняє продаж наступних товарів (див. особливості кожної категорії): 

⚠️Незважаючи на те, що наступні товари не включено в поточний перелік заборонених продуктів, існує заборона також на: 

Додаткові заборони Amazon 

Заборона також розповсюджується, якщо:

  • На продуктах міститься помітка “FDA Cleared” (“Перевірено FDA”) або “FDA approved (“Затверджено FDA”). Для кращого розуміння, FDA (Food and Drug Administration) – управління продовольства та медикаментів США, створене для санітарного нагляду за якістю харчових продуктів, біологічно активних добавок, ліків, вакцин, медичних приладів, ветеринарної продукції та косметики
  • Деякі продукти підпадають під додаткові вимоги окремих штатів (йдеться про штат Каліфорнія)
  • Ви плануєте розмістити товари на міжнародному ринку, відтак,  несете відповідальність за знання та дотримання законів країн, в які здійснюватиметься продаж

⚠️Ваш товар опинився в забороненій категорії? Не страшно! Команда Handmade Hub допоможе проаналізувати ваші лістинги, обрати схожі,  дозволені  на Amazon товари чи взагалі запуститися з більш конкурентоспроможними одиницями! Отримати консультацію можна тут.

Як продавати товари із заборонених категорій 

Спершу необхідно надіслати запит на дозвіл через панель Seller Central. З головного меню панелі виберіть відповідний продукт й подайте запит, клікнувши Inventory (асортимент продукції) > Add Product (додати продукт)> Listing Limitations (обмеження лістингів) > Request Approval (запит підтвердження). 

В залежності від категорії та характеру обраного продукту, система попросить надати певну інформацію/докази протягом періоду відведеного на отримання підтвердження. Після того як необхідну інформацію надано, Amazon декілька днів розглядатиме ваш запит і згодом: (і) погодить запит, запросивши додаткову інформацію; (іі) відхилить запит й надасть причини відмови. 

Як підвищити шанси отримання дозволу від Amazon 

Щоб підвищити ймовірність схвалення ваших продуктів, рекомендуємо виконати наступне безпосередньо перед подачею запиту на дозвіл. 

1. Створіть професійний акаунт на Amazon

Професійний акаунт — надзвичайно важлива передумова доступу до продажів в заборонених категоріях. Якщо ви продаєте з індивідуального аккаунту, просто перейдіть на професійний план в панелі управління  Seller Central. Зайдіть в налаштування акаунту  (Account Settings), клікайте “змінити тарифний план” (Modify Plan), оберіть “Upgrade” (“Підвищити”). Вартість професійного аккаунту – $39.99 на місяць, однак, ви щоразу будете економити $0.99 комісії, яку платформа стягує за продаж кожного окремого товару з власників індивідуальних планів. 

2. Покращуйте свою продуктивність 

Як зазначалося раніше, заборонені категорії товарів Amazon, в першу чергу, покликані підсилити  впевненість покупців у ваших продуктах та їх якості. Для того, щоб отримати доступ до заборонених категорій, варто постійно підвищувати показники ефективності та водночас нарощувати гідну репутацію. Зокрема, вам потрібно прагнути до наступних KPI:

  • Відсоток затриманих доставок не повинен перевищувати 4% від усіх замовлень 
  • Відсоток дефектної продукції в партії не повинен перевищувати 1%
  • Відсоток відмінених замовлень (до фулфілменту) не повинен перевищувати 2.5%

Якщо вам важко досягти цих показників, можливо, варто переглянути свій асортимент та обрані методи фулфілменту. Якщо ви новачок на Amazon, краще розпочати продажі з дозволених категорій товарів, побудувати надійну репутацію та заслужити довіру споживачів перш ніж подавати заявку на продажі в заборонених категоріях товарів. 

3. Майте підтвердження оригінальності ваших  товарів 

Для отримання дозволу на продажі в заборонених категоріях, ви повинні бути в змозі підтвердити Amazon оригінальність своїх продуктів, включно з доказом того, що ваш постачальник є безпосереднім виробником продукції або є ліцензованим оптовиком. До того ж, Amazon часто відхиляє рахунки-фактури від закордонних виробників, тому, по можливості, намагайтеся купувати у місцевих виробників або виготовляти продукцію самостійно.

4. Зберігайте інвойси на товари 

Окрім підтвердження автентичності, Amazon може вимагати підтвердження того, що ви придбали свої товари безпосередньо у конкретного постачальника. Переконайтеся, що Ви маєте всі необхідні рахунки-фактури від постачальників, отримані вами не пізніше 90 днів після подання вашої заявки. Водночас, інвойси повинні містити актуальну інформацію про компанію (наприклад, назву, адресу офісу та веб-сайт) ідентичну до інформації зазначеної у вашому обліковому запису Amazon.

5. Створіть веб-сайт вашої компанії

Визначаючи автентичність і надійність вашого бізнесу, Amazon може попросити надати посилання на веб-сайт вашої компанії. Буде корисно, якщо ви зможете надати посилання на веб-сайт, що виглядає професійно, актуально та має shopper-friendly інтерфейс. 

6. Створіть високоякісний лістинг товарів

Високоякісний лістинг товарів має вирішальне значення незалежно від того, у яких категоріях ви продаєте на Amazon. Однак, це напрочуд важливо, коли йдеться про отримання аппруву на заборонені категорії товарів. Переконайтеся, що ваш лістинг відповідає політикам розміщення товарів на Amazon, є інформативним,  професійним і принадним для покупців. Щодо критеріїв вдалого лістингу, слідуйте наступним: 

  • Змістовний заголовок 
  • Інформативні та цікаві описи 
  • Ключові булет-поінти та основні переваги  продукції 
  • Високоякісні зображення продуктів
  • Конкурентна ціна на виріб 
  • Швидкі методи доставки

7. Не забувайте про  додаткові вимоги

Насамкінець, кожна окрема категорія товарів має додаткові вимоги для отримання аппруву. Перш ніж подавати заявку на дозвіл роботи із забороненими категоріями, переконайтеся, що ви розумієте всі особливості вимог для конкретно вашої категорії товару. 

Як бачимо, отримання дозволу на продаж товару в заборонених категоріях може бути тривалим, а подекуди і довгим процесом. Проте, отримавши такий дозвіл, ви також отримуєте доступ до менш конкурентного середовища з високим рівнем довіри споживачів та, відповідно, їх купівельної активності.

Маєте додаткові запитання? Команда Handmade-Hub радо проконсультує з приводу продажів у заборонених категоріях товарів Amazon. 

Наразі все! Почуймося! 

27 маркетингових порад для кращих продажів в 2023...