E-commerce в очікуванні темряви: як забезпечити безперервну доставку за кордон в умовах блекауту

E-commerce в очікуванні темряви: як забезпечити безперервну доставку за кордон в умовах блекауту

Зима близько, як казав автор відомої книги. І на жаль, поки ворог продовжує вести безжальну війну проти нашого народу, загроза повторення минулорічних блекаутів існує. Деякі представники офлайн-бізнесів вже закупили генератори, хтось затвердив плани оптимізації виробництва, дехто обрав шлях релокації підприємства. Всі ці кроки, звісно ж, допоможуть виробляти й продавати товари в межах України, проте як забезпечити ефективну й безперервну торгівлю за кордоном? 

В цьому матеріалі, Іван Вяхірев, керівник відділу міжнародної доставки в компанії Handmade-Hub UA, розповідає про можливість забезпечувати безперервність вашого ecommerce-бізнесу шляхом фулфілменту. Зі статті ви дізнаєтесь що це, як працює, які переваги має і як правильно обрати товари.

Восени 2022 року, коли українські міста вперше поринули в повну темряву, це, зокрема, стало новим викликом для локальних e-commerce-бізнесів. Поки на підприємствах встановлювали генератори, виробництва втрачали потужності, посилки відправлялися з великими затримками, а клієнти за кордоном не могли отримати відповіді щодо статусів замовлень. Ситуація була важкою, однозначно. Втрата довіри покупців, рейтингів на платформах, недоотриманий прибуток…Впоралися, пережили, пішли далі, проте як гравцям ринку підготуватися до потенційного повторення апокаліпсису? 

Фулфілмент: що воно таке, та з чим його їдять

Звісно ніякий фулфілмент ми їсти не пропонуємо, але рекомендуємо розглянути опцію, як простий спосіб забезпечити безперервну діяльність вашого бізнесу. Якщо ваша справа зав‘язана на іноземних клієнтах і відправках за кордон, це дійсно може зберегти ваші нерви й гроші. Почну з визначення. 

Якщо говорити простими словами, фулфілмент – це склад, який працює окремо від вашого бізнесу і підпорядковується сторонній команді. Останній ви надсилаєте певну кількість товару, вони розміщують це на полицях складу, а коли надходить замовлення – пакують і відправляють вашим клієнтам. Таким чином, основна ідея фулфілменту – дозволити підприємству концентруватися на маркетингу, продажах та розвитку, а всі операції, пов’язані з обробкою та виконанням замовлень, лягають на фулфілмент-постачальника. 

Такий склад може знаходитися за кордоном і тут ви самі розумієте перевагу: відсутність світла – за вас склали замовлення  – товар запакували – за вас його відправили – покупець задоволений – рейтинг магазину в нормі. 

Під час блекаутів у 2022 році, наші клієнти активно користувалися послугою фулфілменту.  У випадку Handmade-Hub UA, бізнесам необхідно було спочатку надіслати або особисто привезти товари на склад у Києві. Оскільки він може повноцінно працювати попри відключення світла, посилки опрацьовувалися день в день і відправлялися до наших фулфілмент-ценрів у Польщі і США, а звідти – покупцям наших клієнтів. 

Плануємо ще більш оперативний сценарій і цього року. Проте, звісно ж, фулфілмент Handmade-Hub UA – це не критична і не сезонна опція. Він працює завжди, адже має на меті оптимізовувати вашу роботу, як бізнесу. Серед переваг, для прикладу: 

  • безкоштовне зберігання товарів протягом 180 днів; 
  • якщо за цей час ви розвантажуєте полиці складу на 30% – подальше зберігання також безоплатне;
  • доступний контроль залишків на фулфілменті в режимі онлайн;
  • посилки пакуються та відправляється в день замовлення та доставляються до клієнта за декілька днів;
  • в залежності від фулфілменту, ваші покупці отримуватимуть американський, чи європейський трек номер. Це, зокрема, викличе більше довіри, адже посилка прямуватиме як в місцевого продавця, а сам продавець буде на рівні конкурувати з локальними бізнесами в ніші;
  • пакування і комплектація посилок. За запитом – створення персоналізованих пакувань;
  • як додаткова послуга – оформлення посилок нашими менеджерами замість вас.

Крім цього, така оптимізація роботи бізнесу позитивно впливає і на сам магазин, незалежно від платформи, на якій він працює. Так, завдяки швидким термінам доставки, збільшиться кількість позитивних відгуків, а відсоток проблемних відправлень навпаки зменшиться. Загальний рейтинг магазину пропорційно зростатиме адже як відомо, при торгівлі на міжнародних маркетплейсах, швидка доставка – запорука успіху. Така от аксіома в e-commerce. 

Обираючи фулфілмент-постачальника радимо звертати увагу на пакет послуг, що пропонується, а також його відповідність до тарифів. Звертайте увагу можливість роботи складів у випадку блекаутів чи інших екстренних ситуацій. 

Суть зрозуміли, а як вибрати товар? 

Уявіть, що завтра вас відправлять на безлюдний острів і дозволили замовити на Amazon, Etsy і eBay по одній речі. Що б це було? Допускаю, більшість з вас зараз подумала про якісь евергрін товари, без яких не уявляєте сучасного життя. Саме їх і можна розглядати для фулфілменту. Це може бути щось базове або найбільш популярне серед ваших клієнтів. Без кастомізації, додаткових опцій і тд. 

Одночасно, вибір товарів для відправлення на фулфілмент залежить від різних факторів, включаючи специфіку вашого бізнесу, цільову аудиторію, сезонність навіть технічні можливості фулфілмент-постачальника. Проте, існують деякі загальні рекомендації:

  • Товари, що легко пакуються. Обирайте речі, які не вимагають складних операцій під час пакування, а також ті, які можна легко захистити від пошкоджень під час транспортування.
  • Товари з стабільним попитом. Оцініть, які товари мають стабільний та передбачуваний попит серед вашої цільової аудиторії. Це дозволить підтримувати продажі та знизить ризик накопичення надмірних запасів.
  • Товари з високим маржинальним прибутком. Обравши такі, ви зможете заробляти більше на кожному продажу. Це, зокрема, допоможе компенсувати витрати на фулфілмент-послуги.
  • Товари, які не піддаються швидкому старінню і псуванню. Уникайте товарів, які швидко втрачають свою актуальність або термін придатності. Це особливо важливо, якщо ви плануєте зберігати товари на складі протягом тривалого часу.
  • Популярні товари для подарунків. Розгляньте товари, які можуть бути популярними в якості подарунків, особливо під час свят. 
  • Специфічні товари на запит аудиторії. Розгляньте і проаналізуйте потреби та інтереси вашої цільової і вибирайте товари, які відповідають їхнім очікуванням.

Якщо ви тільки плануєте спробувати послугу, рекомендуємо почати з маленьких партій. Ознайомтеся, протестуйте, оцініть переваги й недоліки. Головне пам’ятайте, фулфілмент – це гнучка опція, і ви можете регулярно аналізувати та оптимізувати асортимент товарів, а також реагувати на зміни в ринкових умовах та попиті клієнтів. В будь-якому разі, це дійсно вигідна й ефективна послуга, яка допоможе бізнесу триматися в темні часи.

27 маркетингових порад для кращих продажів в 2023...