Стартуємо на eBay: особливості, переваги та поради для початківців
eBay давно відомий споживачам цікавою моделлю продажів, широкою товарною лінійкою та надійсністю. Незалежно від того чи збираєтесь ви безпосередньо продавати на eBay як професійний продавець чи де-коли збувати ті чи інші продукти як незалежний юзер платформи, не завадить розумітися на тому як працює платформа. Отже, маємо декілька порад з того, як, власне. розпочати продавати на eBay.
Аукціон eBay vs. Лістинги за фіксованою ціною («Придбай зараз» )
В далекому 1995, коли eBay лише розпочинав свою роботу, єдиним способом розміщення товарів були аукціони. Наразі eBay дозволяє продавцям розміщувати товари за фіксованою ціною. Аукціони відходять у минуле. Це пов’язано із підвищенням запиту на онлайн-покупки «тут і зараз».
Сучасні покупці eBay просто не бажають чекати 7 днів до завершення аукціону, перш ніж їм надішлють необхідний продукт. Саме тому eBay запровадив опцію «Придбати зараз», що гарантує повернення грошей в разі, якщо покупка не сподобалась, а також спонукає продавців пропонувати безкоштовну доставку для більшого попиту на продукцію.
Перехід до політики покупок «тут і зараз» пояснюється не лише затримками з доставкою. Покупці, які виставляють продукти на умовах аукціону стикаються з наступними проблемами:
- Відсутність Google індексації — індексація ваших товарів Google є важливою частиною демонстрації вашого продукту правильній аудиторії, На жаль, тривалість будь-якого аукціону є недостатньою для того аби Google міг розмістити їх у результатах пошуку.
- Обмежена «видимість» продукту на самому майданчику — оскільки аукціони мають дату початку та завершення, вони не охоплюють достатню кількість людей протягом проміжку часу їх проведення на eBay. Потенційні покупці можуть не встигнути взяти участь в аукціоні та втрачають можливість придбати необхідне.
- Відсутність автоматизації — аукціони й досі проводять в ручному режимі. Натомість, управління продукцією в межах опції «Придбати зараз» легко автоматизується за допомогою наявних на eBay інструментів та відповідного ПЗ для аналітики.
*Порада: Якщо ви бажаєте якнайшвидше збути продукцію, найкращим вибором стане оголошення в стилі аукціону. Однак, якщо ви маєте на меті вести повноцінний бізнес на eBay, продавайте продукцію в межах опції «Придбати зараз».
Як покупці знаходять продукти на eBay
Для кращого розуміння механізму продажів на eBay, варто добре розуміти яким чином покупці знаходять вашу продукцію, зокрема в наступним чином:
- В стрічці пропонованих продуктів
- В рамці пошуку на платформі eBay
Стрічка пропонованих продуктів — це нещодавно відформатована домашня сторінка eBay, яка містить рекомендації щодо щоденних пропозицій, популярних товарів, бестселерів, тощо. Покупці часто переглядають ці категорії в пошуках нових продуктів, про які вони раніше не чули. Типово, вона виглядає так:
Переважна більшість споживачів приходять на eBay за конкретними продуктами, тому використовують рамку пошуку. Наприклад, результати пошуку за ключовими словами типу «електрогітара» видадуть наступне:
*Увага! Можна побачити, що топові результати пошуку (не враховуючи проплачену рекламу лістингів) включають:
- продукти з безкоштовною доставкою
- продукти з гарантованою датою доставки
- товари, що відзначитилися позитивними відгуками
Всі ці характеристики відіграють неабияке значення для оптимізації ваших лістингів для внутрішньої пошукової системи eBay.
Для яких продавців підійде eBay?
eBay є прийнятною платформою як для продавців-початківців, які продають товари в невеликій кількості за фіксованою вартістю, так і професійних продаців, які мають власний магазин. Професійних продавців ще називають PowerSellers, оскільки вони присвячують багато часу купівлі, пакуванню, доставці та управлінню аукціонами. В залежності від ваших потреб чи потреб вашого бізнесу, як аматорам, так і професійним продавцям буде комфортно на eBay.
Чи є окремі правила для продажу на eBay?
Так, звісно. Перш ніж продавати на eBay, важливо зрозуміти правила роботи для продавців. Недотримання правил eBay може призвести до блокування облікового запису магазину. Окрім того, що ви можете ознайомитися з правилами самостійно, зверніть увагу на такі моменти:
- Доставляйте вчасно — багато покупців на eBay перевіряють передбачувану дату доставки товару перед покупкою. Якщо ви реалізуєте доставку не за встановленими строками — ризикуєте отримати негативних відгук.
- Вказуйте дані для відстеження посилки — природньо, що покупці переймаються тим чи отримають вони товар за який заплатили. eBay розуміє занепокоєння клієнтів, тому вимагає від продавців аби ті ділилися деталями відстеження посилки з покупцями аби покращити їх купівельний досвід на платформі. Водночас, надаючи дані відстеження посилки, продавці захищають власну репутацію, де в разі втрати посилки з вини компанії-перевезника, покупці мають можливість відкрити кейс-запит на повернення коштів.
- Поважайте покупця — дотримуйтесь етики! Наприкад, якщо ви продаєте вживаний товар, не позначайте його як новий. Такі «хитрощі» будуть одразу помічені, тому не варто випробовувати терпець системи, а також розчаровувати покупців недобросовісними описами.
- Швидко вирішуйте проблеми покупців — незадоволені покупці — це завжди низьки продажі. Навіть якщо ви вважаєте, що покупець поводиться нерозсудливо, ви повинні зробити все можливе для розв’язання конфлікту. Якщо ситуація надто критична і покупець поводиться неприйнятно, ви завжди можете заблокувати його акаунт. Це крайня міра, тому намагайтеся вирішувати всі спірні питання мирним шляхом.
- Не продавайте поза межами eBay — продажі поза межами eBay суперечать правилам платформи. Переконайтеся, що під час спілкування з покупцями ви робите це лише в екосистемі eBay.
- Не продавайте заборонені категорії товарів — розміщення товарів, заборонених до продажу на eBay, — це прямий шлях до блокування вашого облікового запису. Завжди перевіряйте перед розміщенням чи підпадає наш товар під категорію заборонених.
*Порада: незважаючи на те, що правила eBay забороняють продавати представлені там товари поза межами макетплейсу, ви можете розміщувати посилання на ваш магазин на eBay в соцмережах, WordPress та онлайн-магазинах.
Яку бізнес-модель обрати для eBay?
Обрана вами бізнес-модель має неабияке значення для роботи на eBay. Платформа пропонує безліч варіантів, зокрема:
Оптові продажі
У цій категорії велика кількість товарів купується за низькою ціною, а потім продається окремо за значно вищою ціною з метою отримання прибутку. Ви заощаджуєте гроші, купуючи оптом, оскільки оптовики надають знижки на закупівлю великої кількості товарів.
Приватна торговельна марка
Ця модель полягає в закупівлі товарів без бренду, які потім можна підлаштувати під власну торговельну марку. Ви можете придбати небрендові товари з-за кордону за нижчою ціною або зв’язатися з виробниками приватних торговельних марок та перепродавати їх без витрат на виготовлення.
Ріселінг
Також, існує можливість купувати брендові товари у фізичних або онлайн-магазинах і перепродавати їх на eBay через арбітраж. Бізнес-модель ріселінга підходить для нових продавців на eBay, оскільки вам не доведеться турбуватися про контакти з оптовими виробниками.
Дропшипінг
Дропшипінг — відносно нова для eBay бізнес-модель, яка потенційно може принести значний прибуток новим продавцям. Ця бізнес-модель передбачає отримання замовлень від ваших клієнтів і координацію таких замовлень зі сторонніми постачальниками, які потім запаковують та відправляють товари безпосередньо вашим клієнтам. Ця модель передбачає, що вам не доведеться мати справу з контролем за складськими запасами та фактичною доставкою.
Що продавати на eBay?
Підберіть товар
Після вибору бізнес-моделі наступним кроком для початку роботи на eBay є визначення типу продуктів, які ви будете продавати на платформі. Більшість продавців починають із продуктів, які належать до однієї з наступних популярних категорій:
- Товари для дому та саду
- Продукти здоров´я та краси
- Хендмейд
- Іграшки та набори для хоббі
- Спортивні товари
- Електроніка та побутові прилади
- Товари для тварин
- Аксесуари для електроніки та мобільних телефонів
Ретельно дослідіть обрану категорію продуктів, перш ніж виставляти будь-які товари на продаж. Аби підвищити свої шанси на успіх, виберіть категорію, на якій ви знаєтесь найкраще. У виборі керуйтесь наступними запитаннями:
- Яка конкуренція? Якщо ви лише новачок на eBay, пам´ятайте, чим менш конкурентну нішу ви оберете, тим більше грошей ви можете заробити.
- Чи вирішує ваш продукт проблему покупця? Аби клієнти продовжували купувати у вас, ваш продукт вовинен бути цінним і вирішувати їх конкретнупроблему. Якщо продукт є корисним — продажі гарантовано. Таким чином, ви зможете допомагати клієнтам при цьому заробляти.
- Чи буде ваш продукт успішно продаватися? Оскільки вам доведеться платити комісію eBay за кожну покупку, не забувайте врахувати її у вартість вашого товару. Рекомендовано продавати в діапазоні $10-75 доларів аби отримати максимум прибутку навіть сплачуючи комісію.
В той час як деякі продавці фокусуються на продажу нішевих продуктів, інші орієнтуються на поточні тренди. В цьому випадку, продумайте наступне:
- Які товари наразі користуються найбільшою популярністю? Один зі способів дізнатися, що зараз актуально на ринку, — подивитися тренди eBay на головній сторінці маркетплейсу. Іншим дієвим ресурсом є Google Trends. Ви можете використовувати його аби оцінити споживчий попит на сезонні тренди та проаналізувати історичні дані з приводу того, що було популярним в минулих сезонах аби остаточно визначитися з продуктом.
- Чи варто продавати вживані товари? Перепродаж вживаних речей – це те, на чому eBay вперше зробив собі ім’я як бізнес. Тут ви можете продати свою стару електроніку, одяг, відеоігри, книги — будь-що, що вам спадає на думку.
- Як щодо колекційних товарів? Рідкісні або колекційні предмети є основним товаром платформи eBay, від монет і годинників до колекцій марок.
- Вітаж також підійде? Так, перед виникненням Etsy був eBay, де продавці легко реалізовували вінтажні товари. Сюди також можна включати такі категорії, як платівки чи вінтажний одяг, колекції якого вже неможливо придбати де-інде.
- Брендовані нові речі також підійдуть? Звісно. Бренди все частіше продають свої продукти на eBay, залучаючи аудиторію, яка вже є на платформі, конкуруючи з гігантами Amazon та Walmart.
До речі, в межах пакету послуг Ebay Start добираємо до 5-ти товарів, які мають великий попит та низьку конкуренцію на eBay! За консультацією сюди!
Вартість продажів на eBay
Продажі для індивідуальних непрофесійних продавців є безкоштовним. Однак, якщо ви вже є продавцем або плануєте продавати регулярно, вам потрібно буде оформити місячну підписку на один із професійних планів eBay. Ось перелік усіх професійних планів та їх функціоналу. В залежності від розміру вашого бізнесу, обсягу продажів і бюджету оберіть план, який найкраще відповідає вашим потребам.
Функціонал | Basic (€20) | Premium (€50) | Anchor (€265) | Enterprise (€2,645) |
Безкоштовні лістинги з фіксованими цінами на товари | 350/міс. | 1,000/міс. | 10,000/міс. | 100,000/міс. |
Вітрина | так | так | так | так |
Клієнтська підтримка | Стандартна | Стандартна | Покращена | Покращена |
Реклама лістингів | так | так | так | так |
Послуги менеджера з розміщення реклами | так | так | так | так |
Функція розміщення знижок | так | так | так | так |
Чи стягує eBay комісію?
Так, на жаль. На eBay існує дві категорії продавців: професійні та нерегулярні продавці (без магазину). Таким чином, для кожної категорії продавців існує окремий вид комісії.
Професійні продавці
Для професійних продавців комісія стягується за кожен продаж, а також за розміщення лістингів, плюс додаткові платежі eBay, якщо ви бажаєте використати спеціалізовані інструменти маркетплейсу для оптимізації лістингів.
Комісія за продажі: стягується в залежності від категорії продукції виставленої на продаж. Підраховується як відсоток від фінальної вартості товару, включаючи вартість доставки.
* Підрахувати приблизну вартість комісії в залежності від вашої категорії товару, можна тут.
Комісія за розміщення лістингів: стягується щоразу, коли ви розміщуєте новий продукт. Комісія за розміщення не повертається й виставляються щомісячно для всіх активних лістингів. Перейшовши на один із професійних планів, ви отримуєте певну кількість безкоштовних лістингів і додаткові знижки на розміщення решти.
Платежі за оптимізацію лістингів (опціонально): якщо ви вирішили оптимізувати лістинги зв допомогою додаткових фото (12 шт.), реклами лістингів, дрдавання додаткових категорій, за це також доведеться заплатити.
Нерегулярні продавці
Після продажу товару eBay стягує 11,5% від загальної ціни, яку сплачує покупець (включно з доставкою та іншими додатковими витратами) плюс 0,35 євро. При цьому, нерегулярні продавці отримують до 150 безкоштовних лістингів щомісяця.
Переваги продажів на eBay
Продажі на величезній платформі, як-от eBay, пропонують продавцям низку переваг, зокрема:
- Доступ до широкої аудиторії споживачів: eBay — одна з платформ з найбільшою кількістю користувачів у світі і, що найголовніше, переважна більшість з них має чіткий намір купувати. Зараєструвавшись на ній, ви маєте всі шанси отримати доступ до обширної аудиторії й оминути геграфічні бар´єри.
- Можливість продавати найрізноманітнішу продукцію: продаючи на eBay, ви практично не обмежені в типах пропонованої продукції (від нових продуктів до вживаних продуктів, включаючи фізичні та цифрові,однак, вважайте на категорії заборонених продуктів).
- Просте входження в бізнес: аби розпочати продавати на eBay, все, що вам потрібно зробити, — це створити магазин, його назву, додати продукти, описи, зображення, ціни та способи оплати та доставки. І все це за лічені хвилини!
- Менші витрати на маркетинг: трафік на eBay практично гарантований, тому немає потреби вкладати «кругленьку суму» у маркетинг для реалізації стратегій SEO/SEM або рекламних кампаній для перенаправлення трафіку на ваші продукти.
Недоліки продажів на eBay
Незважаючи на те, що продажі на eBay мають багато переваг, є й деякі недоліки, про які продавці повинні пам’ятати, зокрема:
- Комісія за продаж на eBay вищою, ніж на інших платформах, що значно зменшує прибутки для продавців.
- Якщо ви використовуєте модель аукціону, вам потрібно буде постійно слідкувати за товарами, які ви продаєте, і повторно активувати їх, якщо термін дії аукціону закінчується.
- Платформа не надто переймається лояльністю клієнтів та відносинами між продавцями й клієнтами.
- Ви можете персоналізувати ваші лістинги лише відповідно до шаблонів eBay, що не дозволяє створювати додтакову інформацію про продукт для клієнта.
Готові до старту на eBay, але не знаєте з чого почати? Звертайтеся до експертів! Команда Handmade Hub допоможе запустити власний магазин на eBay та оминути всі негаразди на старті. За консультацією сюди!