Усе про дропшиппінг: як налагодити його швидко та ефективно

Дропшиппінг (dropshipping) – це особлива схема продажів, коли магазин виконує роль посередника між постачальниками та покупцями.  Це працює так: ви створюєте електронний магазин, укладаєте угоди з постачальниками, вони приймають від вас замовлення покупців, та відправляють їх. Дропшипінг дозволяє вам не турбуватися про управління запасами та складами, перейматися за зберігання товарів, купувати обладнання, налаштовувати логістику тощо. Обираючи дроппшипінг як форму бізнесу, ви отримуєте значну свободу дій і можете займатися бізнесом повністю дистанційно. Але, звичайно ж, будь-яка модель бізнесу має і свої переваги, і свої підводні камені, тож нижче ще детальніше розкриємо, що таке дропшипінг, як він працює, і які можливості надає. 

Переваги дропшипінгу 

  • Хороші можливості для заробітку при низькому вхідному порозі. 
  • Дропшипінг — це бізнес, який дає вам свободу пересування, потрібен лише інтернет. 
  • Є достатньо великий потенціал для масштабування бізнесу. 
  • Дропшипінг постачальники чекають на оплату лише після того, як ви отримали її від клієнта.
  • Знаючи, як працює дропшипінг, простіше змінити напрямок та продавати щось нове.
perevahy dropshypinhu

Потенційні недоліки

  • В дропшипінгу постачальники відіграють ключову роль: ви не маєте безпосереднього контролю над якістю товару, і якщо вона не є належною, клієнт все одно матиме претензії до вас.
  • Умови дропшипінгу значно ускладнюють процес повернення товару.
  • Якість і швидкість доставки товару від вас не залежить.
  • Продаж 100 продуктів для вас не дорожчий, ніж продаж 10, адже в дропшипінгу. поставщики самі займаються доставкою, але клієнтський сервіс все одно на вас, і підтримка 100 клієнтів є значно дорожчою, ніж 10.

Вибір ніші та постачальників

Не варто думати про дропшиппінг, що це сфера, в якій можна рандомно обирати нішу та без досвіду з нуля досягти в ній успіху. Старт має бути поміркованим та відповідальним, адже на будь-якому ринку ви стикнетеся з більш досвідченими конкурентами. Тож обирайте нішу, яку дуже добре знаєте. З огляду на те, як працює дропшиппинг, вам потрібно максимально відповідально поставитися до вибору постачальників – ідеальним варіантом буде розпочати роботу з місцевим поставщиком. Але якщо таких немає, треба звернути увагу на онлайн-постачальників, зокрема, Aliexpress надає розлогі каталоги китайських постачальників, а платформи Salehoo або Oberlo допомагають не лише в їх пошуку, але й мають багато інших функцій на кшталт навчальних ресурсів.

Бережіться шахраїв 

Під час вибору постачальників для свого дропшипінг магазину будьте уважні до деяких підозрілих ознак. Перед тим як почати дропшипінг, вивчіть відгуки наTrustpilot або навіть просто у Google. Не рекомендовано погоджуватися на співпрацю, якщо постачальник на регулярній основі хоче брати оплату просто за факт роботи з ним – це ймовірна ознака шахрайства. Канада, США та Австралія – популярні опції для відправників Shopify, але дропшиппинг – це дуже популярна там бізнес-модель, тому буде висока конкуренція. У топі серед країн для доставки також Нова Зеландія, Великобританія, Іспанія, Німеччина, Австрія, Португалія, Франція, Італія, Норвегія, ОАЕ.

Не працюйте з російським ринком, а також радимо бути обережними з ринками країн Африки, Південної Америки, деяких країн Карибського басейну.

Створюємо сайт та займаємось маркетингом

Перший та основний крок – створити вебсайт для прямої доставки. Більшу частину роботи, за умови вдалого вибору дропшипінг платформи, ви зможете зробити самостійно – наприклад, такий сайт можна запустити завдяки Shopify та їхнім довідковим ресурсам. Коли ви знайшли ідеальний продукт і створили свій дропшипинг магазин, варто розробити та втілювати маркетингову стратегію. І навіть якщо ваш бюджет невеликий, є низка рекламних каналів, які ви можете використати:

stvorennia saitu dlia dropshypinhu
  • Реклама на Facebook, Instagram тощо з невеликим бюджетом 
  • Ретаргетинг 
  • Співпраця з інфлюенсерами 
  • Контент-маркетинг для підвищення позицій у пошукових системах 
  • Відгуки від клієнтів 

Як масштабувати та вести облік 

Щоб мати всі можливості для подальшого масштабування магазину, слід правильно визначити дроп-ціну та уникати помилок в ціноутворенні, щоб не знижувати конкурентоспроможність вашого бізнесу. Дроп-ціна – це сума, за якою ви купуєте товари у поставщика, а потім виставляєте їх у своєму магазині з націнкою. Потрібно регулярно аналізувати ринок, тому що оптимізація цієї ціни допомагає зберегти клієнтів і залучати нових. 

Постійно слідкуйте за конкурентами, щоб розуміти, як їхні ціни співвідносяться з вашими, і будете готові адаптувати їх так, щоб балансувати між вигодою для клієнта та прибутковістю вашого магазину. 

З розширенням бізнесу, вам потрібно досконало налаштувати облік для оптимізації витрат і бізнес-аналітики. Для дропшипинг-магазину це, типово, облік замовлень, витрат на закупівлю, доходів і витрат тощо. Ось основні моменти, які мають бути враховані в обліку дропшипінг-магазину: 

  • Автоматизація обліку. Вам знадобляться сучасні інтегровані програми та платформи, наприклад, Quickbooks і Xero, завдяки яким ви можете легко фіксувати всі транзакції, обліковувати доходи та витрати. 
  • Контроль дроп-ціни. Відстежуйте дропшипінг-ціну та різноманітні змінні витрати, такі як комісії за використання платформ, оплата послуг доставки тощо, щоб вчасно оптимізувати своє ціноутворення. 
  • Відстеження витрат. Окремо відносьте витрати на маркетинг, рекламу тощо, щоб аналізувати їхню ефективність. 
  • Аналіз прибутковості. Ретельно ведіть облік кожної категорії товарів, щоб бачити, які з них найбільш вигідно продавати. 
  • Ведення податкової звітності. Залежно від вашої юрисдикції, вам важливо розуміти, як працювати по дропшипінгу, щоб вести діяльність легально. Перед тим як почати, краще проконсультуватися з фахівцями щодо того, як реєструвати бізнес, вести податкову звітність, як уникнути помилок і штрафів. 

Отже, дропшипінг — це та модель бізнесу, яка є доволі простою у веденні, але ця простота підкріплюється великою кількістю нюансів і правил, що мають бути враховані. Звертайтесь до фахівців Handmade-Hub UA для впевненого старту та професійної підтримки!

27 маркетингових порад для кращих продажів в 2023...