Усе про дропшиппінг: як налагодити його швидко та ефективно

Дропшипінг – це схема продажів, у якій інтернет-магазин виступає посередником між покупцем та постачальником.  Ви створюєте власний магазин електронної комерції та звертаєтеся до постачальників, які приймають ваші замовлення та відправляють їх вашим клієнтам. Ви  отримуєте повну свободу та можливість координувати ваш бізнес дистанційно. При цьому вам не потрібно купувати будь-яке обладнання, зберігати товари на складах, а також турбуватися про витрати на доставку чи логістику. Така бізнес-модель звучить привабливо, але також варто врахувати негативні моменти.

 Плюси та мінуси дропшиппінгу

Найсуттєвіша відмінність між дропшиппінгом і класичним способом роботи полягає в тому, що ви не маєте запасів товару. Натомість ви платите за нього лише тоді, коли клієнт уже передав вам гроші за замовлення.  

Розглянемо детальніше, які саме переваги та недоліки має дропшиппінг. 

ОСНОВНІ ПЕРЕВАГИ:

  • Хороший потенціал заробітку з низьким бар’єром для входу.  
  • Немає прив’язки до локації – у більшості випадків потрібен лише ноутбук та підключення до інтернету.
  • Ви купуєте товар у постачальників лише після того, як отримали гроші від свого клієнта.
  • Легше масштабувати свій бізнес – збільшення обсягу продажів не має особливої прив’язки до операційних витрат.  
  • Якщо ваша поточна бізнес-модель прямої доставки не працює, простіше змінити напрямок і продавати щось інше.  

А ЩО З МІНУСАМИ? ОСЬ ТІ, НА ЯКІ ПЕРШОЧЕРГОВО ПОТРІБНО ЗВЕРНУТИ УВАГУ:

  •  Якщо з вашим постачальником щось піде не так, клієнт все одно буде звинувачувати тільки вас. Ви втрачаєте контроль якості, оскільки часто неможливо побачити, або використати продукт до того, як він потрапить до клієнта.
  • Висока конкуренція.
  • Через специфіку роботи ускладнюється процес повернення товару.  
  • Ви не контролюєте якість та швидкістю доставки.  
  • Навіть якщо виконанням доставки займаються ваші постачальники, обслуговування клієнтів усе ще залежить від вас.  Хоча продаж 100 продуктів проти 10 продуктів для вас не дорожчий, підтримка 100 клієнтів проти 10 клієнтів є дорожчою.

Обираємо нішу та постачальників

Неправильне уявлення про дропшипінг полягає в тому, що ви можете почати майже в будь-якій ніші. І що ви зможете зробити це прибутковим незалежно від вашого попереднього досвіду. Це неправда. 

Майте на увазі, що незалежно від того, до якого ринку ви приєднаєтеся, ви зіткнетеся з конкурентами, які набагато досвідченіші за вас. Той факт, що ваші початкові витрати є низькими – через модель прямої доставки – не означає, що ви зможете ефективно конкурувати з ними. Ось чому ви дійсно повинні вибрати нішу, яку знаєте і розумієте.  

Пошук якісних постачальників має вирішальне значення для вашого успіху. Найпростіший спосіб почати – організувати угоду з місцевим постачальником, що зрештою дозволить продавати свої продукти більшій аудиторії через ваш інтернет-магазин.

Якщо немає варіантів співпраці з місцевими постачальниками, зверніть увагу на онлайн-постачальників. Їх дуже багато. Світовий лідер Aliexpress пропонує найбільші каталоги китайських постачальників. А такі платформи як Salehoo або Oberlo не лише зв’язують вас із постачальниками, але й забезпечують додаткові переваги. Наприклад, Salehoo має чудові навчальні ресурси, допоміжний форум та інструменти для дослідження ринку, які допоможуть вам оцінити прибуток і виявити певні тенденції. А Oberlo є інтегрованою платформою доставки Shopify.

Бережіться шахраїв! 

Коли шукаєте постачальників, звертайте увагу на деякі червоні прапорці, які мусять вас зостережити. Для цього переглядайте онлайн-огляди та сайти – такі як Trustpilot або навіть Google. Слідкуйте за будь-якими негативними відгуками чи думками про своїх постачальників. Будьте обережні з поточними зборами. Постачальники, які вимагають постійну плату лише за можливість працювати з ними, можуть бути шахраями.

 У бізнес-моделі дропшиппінгу такі країни як США, Канада та Австралія є популярними  для відправників Shopify. Єдина проблема в тому, що там існує велика конкуренція. Серед найкращих країн для доставки також є Нова Зеландія, Великобританія, Іспанія, Німеччина, Австрія, Португалія, Франція, Італія, Норвегія, ОАЕ.

 А ось список ринків, яких краще уникати: Південна Америка, росія, Африка, деякі країни Карибського басейну. У деяких країнах люди вважають за краще не купувати онлайн через різні причини. Головні з них – висока вартість доставки, тривалий термін доставки,  розповсюдження  шахрайства та неповернення коштів. 

Створюємо сайт та займаємось маркетингом

Перш за все, потрібно налаштувати веб-сайт для прямої доставки. Для того, щоб зробити його якісним, не потрібно наймати дизайнера чи іншого спеціаліста. Більшу частину роботи ви можете виконати самостійно. Наприклад, у Shopify є чудовий посібник щодо прямої доставки. Ви можете зареєструватися в Shopify, і вони допоможуть вам створити та запустити ваш веб-сайт для прямої доставки від А до Я з мінімальними технічними труднощами.

Коли ви знайшли свій ідеальний продукт і створили магазин, який втілює в собі ваш бренд, настав час почати маркетинг з усім, що у вас є. Не проблема, якщо ви не маєте багато грошей. Ось декілька порад, які допоможуть розвиватись із невеликим бюджетом:

  • Рекламуйте свій дропшиппінг-магазин на таких платформах, як Facebook, зберігаючи низький бюджет і орієнтуючись лише на свою ЦА.  
  • Використовуйте ретаргетинг – це допоможе знизити ваші витрати, але приверне увагу людей до вашої компанії. 
  • Співпраця з інфлуенсерами матиме позитивний вплив на просування вашого продукту. Розпочніть із нано- та мікроінфлуенсерів – в них нищий прайс і вони часто більш відповідально ставляться до виконання рекламного ТЗ.  
  • Контент-маркетинг покращить вашу позицію в пошукових системах. Це означає, що ви отримаєте більше органічного трафіку в довгостроковій перспективі. 
  • Попросіть своїх клієнтів надіслати вам відгуки. Вони ідеально підходять для соціального підтвердження вашого бренду та надання вам нових способів зв’язатися зі своєю аудиторією.  

Тож дропшиппінг – це дійсно зручна та дієва схема продажів за допомогою інтернету. Але для того, щоб вона добре працювала, вам потрібно докладно розібратись у всіх деталях – починаючи від вибору ніші і закінчуючи маркетинговими інструментами. Уважний підхід до справи стане запорукою вашого успіху. Саме цього ми вам щиро бажаємо. 

Бажаєте отримати консультацію? Пишіть в наш чат підтримки 🙂

27 маркетингових порад для кращих продажів в 2023...