Промокоди: як зробити і використовувати власний для розвитку бізнесу
Залучення покупців – позачасова задача, яка стоїть перед будь-яким бізнесом. Щоб виділитися серед конкурентів, бренди використовують найрізноманітніші маркетингові інструменти, наприклад, просування в соцмережах, email-маркетинг та створення бонусних програм.
Одним із таких інструментів є промокоди, і саме про них ми сьогодні і поговоримо детальніше.
Що таке промокод?
Промокод – це короткий код, що складається із букв або цифр і може бути використаний для отримання знижки або інших бонусів при оформленні замовлення. Такі коди можуть бути умовно персоналізованими, наприклад, коли бренд надсилає його певній групі своїх потенційних клієнтів у розсилці, або загальними – такі промокоди розміщують на більш широкий загал – в соцмережах, рекламі тощо. Крім того, варто взяти до уваги і персональні промокоди, наприклад з нагоди Дня Народження клієнта, річниці його приєднання до розсилки тощо.
Як працюють промокоди?
Надання своїм потенційним покупцям промокодів фактично додає їм стимулу купувати саме у вас. Це вигідно як клієнтам, так і бізнесу: покупець отримує бажаний товар за вигідною ціною, а магазин електронної комерції отримує прибуток.
Згідно з дослідженнями, люди, які отримували промокоди, мали підвищений рівень окситоцину – гормону щастя. У декого це викликало навіть більше позитивних емоцій, ніж отримання подарунку!
Промокоди можуть бути корисними як для поповнення клієнтської бази та залучення нових покупців, так і для підтримки лояльності постійних покупців: приємна знижка, так чи інакше, спонукає обрати саме вас, а не ваших конкурентів.
Окрім того, що промокоди приваблюють більше покупців, вони ще і допомагають відстежувати ваші маркетингові дані. Використовуючи різні промокоди для різних платформ, ви можете точно відслідковувати, які з них генерують найбільше трафіку та приводять до покупок у вашому інтернет-магазині. Проаналізувавши дані, ви зможете визначити рентабельність інвестицій та уникнути зайвих витрат.
Які є види промокодів?
Залежно від сфери діяльності та способу поширення промокоду, онлайн-магазини можуть пропонувати різні види бонусів:
- знижка: ввівши промокод, покупець отримає знижку на товар або послуги при оформленні замовлення. Ви можете обрати фіксовану знижку на певну суму (наприклад, $10) або певний відсоток від загальної суми оплати (наприклад, 10%);
- безкоштовна доставка: частіше за все такий бонус застосовують для замовлень на певну суму чи для специфічних товарів – наприклад, з великими габаритами;
- подарунок: така промо-акція може мати на меті не лише порадувати клієнта, а і, наприклад, продемонструвати клієнту новинку в асортименті;
- реєстраційний бонус: працює за принципом знижки, але діє лише для нових клієнтів, тим самим мотивуючи їх до реєстрації, знайомства з брендом та першої покупки;
- сезонні знижки: повʼязані із міжсезонними розпродажами або акціями напередодні свят.
Кожен власник бізнесу сам вирішує, який вид промокоду обрати. Можна протестувати декілька варіантів та обрати той, який працює саме для вашого магазину. Крім того, можна розглянути варіант надання можливості клієнтам застосувати одразу два промокоди, наприклад, реєстраційний бонус та безкоштовну доставку. Тим не менш, варто переконатись, що акції будуть вигідними для вас незалежно від комбінації промокодів, які використовує клієнт.
Крім того, варто зробити ваші промокоди обмеженими по часу: І у випадку, якщо ваш промокод завжди доступний, люди втрачатимуть інтерес та відчуття терміновості, не маючи стимулу оформити замовлення якомога швидше.
Які переваги має промокод?
Як ми вже зʼясували промокоди вигідні і клієнтам, і бізнесу – це і робить їх такими популярними. Які ж конкретні переваги для клієнтів?
- Основний і очевидний плюс – економія: саме завдяки знижкам на товари та послуги покупці витрачають менше, ніж без промокодів.
- Додаткові бонуси, такі як безкоштовна доставка або невеликий подарунок роблять онлайн-шопінг більш приємним та цікавим.
- Так як промокоди є доволі зручними, багато клієнтів цінують їх якраз за простоту використання.
Якими ж є переваги промокодів для бізнесу?
- Так як промокоди приваблюють потенційних покупців своєю вигодою, вони є ефективним інструментом для залучення нових клієнтів.
- Промокоди для тих, хто у вас вже раніше купував, підвищать кількість лояльних клієнтів, заохочуючи їх до повторних покупок саме у вас.
- Завдяки обмеженості терміну дії промокодів, часто вони стимулюють клієнтів здійснювати покупку швидше, збільшуючи обсяг збуту товарів чи послуг бренду.
- За допомогою аналізу конкретних промокодів, бізнесу простіше контролювати ефективність своїх маркетингових кампаній та реклами.
- Завдяки використанню промокодів, бізнес може полегшити продаж надлишкових чи неактуальних товарів, що дасть змогу вкласти кошти в більш релевантний товар.
Як залучати клієнтів за допомогою промокодів?
Залучити клієнтів за допомогою промокоду – чудова ідея. Можна виділити три основні варіанти, за допомогою яких ваш бренд може надати промокод:
- розсилки: це може бути повідомлення на електронну пошту, SMS або у будь-який месенджер, в якому ви розкажете про свою акційну пропозицію. Це може бути реєстраційний бонус, знижки для регулярних покупців у подяку за їх лояльність або розсилка для тих, хто вже давно не купував або «покинув кошик»;
- публікація в соціальних мережах: якщо бренд активно веде соціальні мережі, така стратегія може бути цікавою та добряче підніме вам активність як в соцмережах, так і на сайті. До того ж, можна зробити промо-акцію ексклюзивною: наприклад, надати знижку лише першим 100 покупцям, які скористаються кодом або обмежити строк дії акції;
- спеціалізовані сайти: ви можете запропонувати знижку на спеціальних ресурсах, які розміщують на своїх сторінках актуальні промокоди для різних онлайн-магазинів.
Головне в розміщенні акційних пропозицій не забути чітко вказати умови використання промокоду (наприклад, від певної суми або на окремі товари) та їх строки дії. Це допоможе уникнути невдоволення зі сторони клієнтів та допоможе їм швидше зважитися на покупку.
Як бізнесу ефективно використовувати промокоди?
- Визначте умови дії ваших промокодів. Для цього варто врахувати всі можливі акції для кожного сегменту вашої цільової аудиторії – бонуси для нових покупців, знижка для лояльних клієнтів тощо.
- Пропонуйте знижки відповідно до ваших прибуткових цілей. Звичайно, основний мотив покупки клієнтом за промокодом – це економія, але врахуйте всі свої витрати та переконайтесь, що акційна пропозиція для вас вигідна, інакше ви ризикуєте зазнати збитків.
- Встановіть чіткі обмеження та розкажіть про них клієнтам. Визначте, скільки разів можна скористатися одним промокодом, щоб запобігти надмірному його використання. Крім того, ви можете, наприклад, надати знижку лише на певну категорію товарів, щоб стимулювати саме їх продаж.
- Враховуйте терміни придатності. Ваші промокоди повинні мати терміни придатності, аби стимулювати клієнтів до швидшої покупки. Не забудьте повідомити про термін дії промокода клієнтам, аби вони розуміли ексклюзивність пропозиції.
- Зробіть використання промокода легким. Легкість використання – одна з переваг, за яку покупці так люблять ці коди. Саме тому, коли споживач вводить їх у відповідне поле, знижки повинні застосуватися автоматично.
- Відстежуйте та аналізуйте ефективність промокоду. Зверніть увагу на ті акції, якими покупці користувалися найчастіше, а також на ті, що принесли найбільше прибутку: саме їх і варто взяти на озброєння.
Як створити власний промокод?
Загалом, покроковий процес створення промокоду може різнитись в залежності від системи, в якій ви будете працювати. Ми підготували загальний опис процесу створення промокоду:
- визначтесь із видом промокоду: подумайте, що отримають ваші споживачі від промокоду – фіксовану знижку, знижку на загальний чек, безкоштовну доставку, подарунок тощо;
- встановіть всі необхідні умови для використання промокоду: оберіть тривалість його дії, мінімальний розмір замовлення чи певну продукцію, а також визначте, це буде багаторазовий, одноразовий чи лімітований код;
- згенеруйте промокод: частіше за все бізнеси обирають щось просте та легке для запамʼятовування, на кшталт «10OFF», але можна трошки повеселити своїх клієнтів та придумати щось більш цікаве – наприклад, «TAKEMYMONEY». Крім того, для полегшення відслідковування трафіку, можна створити промокоди для кожного з рекламних ресурсів: «10OFFFB», «10OFFTW» – наприклад, для Facebook та Twitter відповідно;
- налаштуйте веб-сайт: автоматизуйте процес введення промокоду для своїх користувачів, щоб знижка застосовувалася без збоїв;
- просувайте свої промокоди: налаштуйте рекламні кампанії чи електронні розсилки, щоб розказати потенційним споживачам про нові акційні пропозиції;
- аналізуйте успішність промо-кампанії: стежте за тим, які акції діють для вашого бізнесу найкраще та максимізуйте свої прибутки.
Компанія Handmade-Hub UA вже багато років допомагає українському бізнесу розвиватися на закордонному ринку. Ми створюємо для наших клієнтів їх власні онлайн-магазини та магазини на світових маркетплейсах. У своїй роботі, серед інших інструментів для просування, ми також використовуємо промокоди для залучення покупців. Ми допоможемо вам не тільки створити онлайн-магазин, але й забезпечимо його успішну роботу на міжнародних ринках, використовуючи весь спектр маркетингових інструментів.
Висновки
Промокоди – це ефективний маркетинговий інструмент, який дозволяє залучити нових клієнтів, підвищити лояльність існуючих та стимулювати продажі. Вони є гнучким інструментом, який можна адаптувати під різні маркетингові цілі та аудиторії. Аналіз використання промокодів продемонструє їхню ефективність у вашій маркетинговій стратегії, допомагаючи вам не тільки збільшити обсяг продажів, але й отримати цінну інформацію про поведінку споживачів.