Google Analytics для Etsy-магазину: що дає та як налаштувати
Etsy — продуманий маркетплейс, що має багато внутрішних інструментів для роботи. Це і зручний інтерфейс для виставлення товарів, і вбудовані інструменти для реклами. Але аналітика на Etsy не завжди може дати повну картину по магазину, і спрощення Etsy Search Analytics тільки погіршило ситуацію.
Одним із можливих рішень для додатковвого аналізу є Google Analytics. Розберемо, чим він може бути корисним для вашого Etsy-магазину.
- Що таке Google Analytics
- Які функції Google Analytics корисні для Etsy
- Важливі метрики для Etsy продавців
- Як підключити Google Analytics до Etsy-магазину
Що таке Google Analytics
Почнемо з теорії. Google Analytics — це безкоштовний інструмент для збору та аналізу даних про відвідувачів вебсторінок. Він допомагає оцінювати ефективність контенту, джерела трафіку та поведінку користувачів.
Основні можливості Google Analytics:
- Відстеження джерел трафіку — аналізує, звідки приходять користувачі: органічний пошук, реклама, соціальні мережі або реферальні сайти.
- Аналіз поведінки користувачів — показує, які сторінки відвідують, скільки часу проводять на сайті, які дії виконують.
- Дослідження аудиторії — надає дані про демографію, інтереси, географічне розташування та пристрої користувачів.
- Вимірювання конверсій — дозволяє відстежувати, чи виконують відвідувачі важливі дії, наприклад, покупки, заповнення форм або натискання кнопок.
- Оцінка ефективності реклами — аналізує, які маркетингові канали приносять найкращі результати (але врахуйте, що він не дасть додаткової інформації по вашим рекламним кампаніям з внутрішньої реклами Etsy).
- Візуалізація даних — генерує звіти у вигляді графіків і таблиць для зручного аналізу.
- Сегментація аудиторії — розподіляє користувачів за певними параметрами для більш точного аналізу.
- Моніторинг швидкості завантаження сторінок — дозволяє виявити технічні проблеми, що впливають на користувацький досвід.

Google Analytics є незамінним інструментом для аналізу ефективності всіх вебресурсів — інтернет-магазинів або магазинів на маркетплейсах.
Які функції Google Analytics корисні для Etsy
Але чи дійсно Google Analytics потрібен для Etsy-продавців?
Google Analytics дає додаткові аналітичні дані, які можуть надати поштовх продажам. Інструмент дає ширше розуміння цільової аудиторії та наскільки гіпотези щодо магазину співпадають з реальністю.
Завдяки Google Analytics ви отримаєте додаткові маркери портрету цільової аудиторії для розуміння та кращої адаптації свого товару або пропозиції під очікування потенційних покупців.
Якщо у вас немає стабільних продажів, або ж ви хочете знайти «вузькі» місця, що стримують розвиток, саме час розбиратися з Google Analytics. Він дає для магазину на Etsy глибше розуміння поведінки покупців, ефективності маркетингових стратегій і впливу різних факторів на конверсію. У таблиці візуалізувала основні відмінності між Etsy Stats та аналітикою від Google:
Порівняння можливостей Google Analytics та Etsy Stats
Функція / Метрика | Etsy Stats | Google Analytics |
Джерела трафіку | Показує лише загальні канали (Etsy, Google, соцмережі) | Деталізований аналіз джерел, включаючи UTM-мітки та реферальні сайти |
Кількість відвідувачів | Відображає унікальних відвідувачів і загальні перегляди | Дозволяє відстежувати як нових, так і повторних відвідувачів |
Повторні відвідувачі | Немає окремого показника | Відображає відсоток нових та постійних відвідувачів |
Перегляди сторінок | Лише загальна кількість переглядів товарів | Детально відстежує переходи між сторінками магазину |
Показник відмов (Bounce Rate) | Відсутній | Вказує відсоток відвідувачів, які залишили магазин після першої сторінки |
Середня тривалість сеансу | Відсутня | Відображає, скільки часу покупці проводять у магазині |
Глибина перегляду (Pages per Session) | Відсутня | Дозволяє оцінити, скільки сторінок переглядають за один сеанс |
Конверсії | Відображає лише покупки та додавання в кошик | Можна налаштувати власні конверсії: натискання кнопок, перегляд сторінок, додавання в кошик |
Географія відвідувачів | Відсутня | Детальний аналіз: країни, міста, мовні налаштування |
Пристрої та браузери | Загальний поділ: мобільні чи десктоп | Докладна статистика по типу пристрою, операційній системі, браузеру |
Аналіз ефективності зовнішньої реклами | Обмежений: лише переходи з Etsy Ads | Детальний аналіз ефективності будь-яких рекламних кампаній (Google, Facebook, Pinterest) |
Сегментація аудиторії | Обмежена (за країною, пристроєм) | Глибока сегментація: за поведінкою, віком, інтересами, джерелом трафіку |
SEO-аналіз | Обмежений з високою погрішністю | Аналізує, які пошукові запити приводять відвідувачів |
Всі ці дані доповнюють внутрішні звіти Etsy та дозволяють отримати повнішу картину для продавця.
Важливі метрики для Etsy продавців
Що найголовніше з усього переліку звітів та метрик? Унікальні дані, які можна отримати з Google Analytics для Etsy-продавців:
- Аналіз відвідуваності дозволяє дізнатися, скільки людей заходить у ваш магазин, які товари їх цікавлять найбільше та як довго вони залишаються на сторінці магазину.
- Визначення джерел трафіку з меншою погрішністю, ніж на самому маркетплейсі (пошукові системи, соцмережі, реклама тощо).
- Оцінка ефективності пошукових запитів дає змогу зрозуміти, які ключові слова приводять відвідувачів у магазин, що допомагає покращити зовнішню SEO-оптимізацію товарів саме з боку пошукових систем.
- Моніторинг поведінки клієнтів дозволяє бачити, які сторінки переглядають відвідувачі, як вони взаємодіють із контентом.
- Відстеження конверсій дає змогу аналізувати, скільки відвідувачів перетворюються на покупців, які фактори впливають на їх рішення та як підвищити рівень продажів.
- Географія аудиторії визначає, з яких країн і міст приходять потенційні клієнти, що допомагає адаптувати маркетингову стратегію під різні регіони. Окрім цього є можливість визничи кількістні показники між користувачами окремих міст. Наприклад:
Більше відвідувачів нашого магазину в з Нью-Йорку ніж з Лондону і ми можемо використовувати акценти в прикладах персоналізації, або товару на близькі їм теми.
Більшість замовлень в магазині з США, поодинокі з Німеччини — у Німеччині немає нашої ЦА. В той час, якщо замовлень немає, а відвідувачів з Німеччини багато, варто проаналізувати наскільки ви врахували можливість персоналізації різними мовами, яку вартість доставки ви пропонуєте, тощо.
- Показник відмов дозволяє зрозуміти, який відсоток відвідувачів залишає сайт без подальших дій. Високий показник може свідчити про проблеми з контентом.
- Показник кількості взаємодії з нашим товаром через різні типи пристроїв. Це дасть змогу нам орієнтуватись в типах інфографік (якщо це мобільні пристрої, варто використовувати менше великих текстових блоків, тощо)
- Дозволяє запусти окремий відлік збору статистичних данних від окремої дати. (Наприклад ми зазначили що нам потрібен окремий загальний звіт за період січень-березень) по окремим заданими нами параметрам оцінки з наявних.
- «Активні користувачі/ Інтереси-динаміка» — це зчитані корпорацією google інтереси нашої аудиторії. Деяким нішам допомагає знайти трендові теми, або адаптації для нашого наявного товару і т.д.
- Демографічні данні (вік, мова інтерфейсу і т.д) також допомагає адаптувати креативи, переваги товару длявідповідної аудиторії яка найбільше звертає увагу на ваш товар.
На мою думку, найголовніше, що дає Google Analytics — розуміння вашої цільової аудиторії та її поведінки у магазині.

На практиці, якщо ви бачите, що 70% людей бачили тільки 1 ваш лістинг, ви можете врахувати цю статистику і вказати на інші варіації товару. Наприклад, якщо ви продаєте вази і додаєте до лістингу лише блакитну, а інші кольори/варіації будуть в окремих лістингах в іншій секції магазину, то у вас висока ймовірність втратити клієнта, який вподобав ваш товар, але хоче його у іншому кольорі.
Також, враховуючи цю цифру, ви можете запроваджувати різні акції по типу «купи 3 товари та отримай безкоштовну доставку», там клієнти будуть бачити інші товари вашого магазину безпосередньо у лістингу, що підвищить ймовірність переходу у магазин.
Чим вищий цей показник, тим більше вам треба давати варіацій та стимулювати перехід клієнтів на магазин в цілому.
Подібні дії мають бути по кожній з метрик. Наприклад, якщо ви бачите, що ваші основні відвідувачі з Німеччини, але вони не купують ваш товар, ви можете покращити умови доставки саме для цієї країни, тощо.
Як підключити Google Analytics до Etsy-магазину
Створення облікового запису Google Analytics
Для початку створіть обліковий запис Google Analytics під своїм обліковим записом Google, якщо у вас його ще немає. Маючи обліковий запис, ви можете налаштувати профіль веб-сайту:
- Увійдіть у свій обліковий запис Google Analytics і перейдіть у меню «Адміністратор».
- Виберіть «Створити властивість».
- Введіть назву вашого магазину в полі «Назва ресурсу».
- Виберіть часовий пояс і валюту зі спадних меню.
- Укажіть категорію галузі та розмір бізнесу в розділі «Відомості про компанію».
- Поставте прапорці біля бізнес-цілей, яких ви хочете досягти за допомогою аналітики (наприклад, «Збільшення онлайн-продажів» або «Підвищення впізнаваності бренду»).
- Натисніть «Створити». Виберіть «Веб» і введіть URL-адресу свого магазину Etsy у форматі: etsy.com/shop/YourEtsyShopName
- Введіть назву потоку даних і натисніть «Створити потік».
- Скопіюйте тег Google ID у розділі «Measurement ID» (формат: G-XXXXXXXXXX).
Якщо вам потрібна допомога з налаштуванням облікового запису Google Analytics, зверніться до центру підтримки Google.
Як синхронізувати обліковий запис Google Analytics із магазином Etsy:
- Увійдіть на Etsy.com і перейдіть у «Менеджер магазину».
- Перейдіть до «Налаштування» → «Параметри».
- Виберіть вкладку «Веб-аналітика».
- Вставте ідентифікатор Google ID у поле «Ідентифікатор веб-властивості» у форматі: G-XXXXXXXXXX. Натисніть «Зберегти».
- Перевірте підключення через Google Analytics (дані можуть оновлюватися із затримкою до 24 годин).
Google Analytics 4 має гнучкі можливості відстеження користувачів, тому додатково варто налаштувати події та конверсії, щоб отримувати більше корисних даних про відвідувачів вашого магазину. Варто врахувати, що для аналізу та релевантних результатів краще брати період від 1 місяця, оскільки статистика магазину в моменті не дає повної картини.
Підключення Google Analytics до вашого магазину на Etsy дозволяє отримати глибший аналіз відвідуваності та поведінки клієнтів. Це допомагає приймати обґрунтовані рішення для покращення вашого бізнесу.