Pinterest: темна конячка e-commerce

Що таке Pinterest

Pinterest є безкоштовною соціальною медіа платформою для спілкування, нетворкінгу та покупок.  Головною особливістю Pinterest 

є фокус на візуальному контенті. Платформа працює за принципом графічної пошукової системи, допомагаючи користувачам – пінерам  (“pinners”) знаходити зображення потрібних їм ідеї. Функція “розумного пошуку” дає соцмережі значну перевагу над рештою традиційних платформ, де аудиторія лише пасивно “блукає” сайтом. 

Аби не розгубити цінні ідеї та корисні лайфхаки, Pinterest дозволяє зберігати їх на “дошках”. Уяви типову дошку бажань, яку ми виготовляємо власноруч: Pinterest є її вдосконаленою цифровою версією! Для того, щоб привести до ладу всі свої ідеї, можна створювати цілі категорії дошок на різні теми, наприклад,  “декор”, “кулінарія”, “весілля”, “дитячі іграшки”, тощо. 

Механіка користування платформою доволі проста: шукаємо потрібні ідеї в пошуку Pinterest, клікаємо на бажане зображення, зберігаємо його (робимо “пін”) після чого зображення автоматично прикріплюється до дошки й залишається доступним для перегляду необмежену кількість часу. Надихатись іще більшою кількістю ідей можна зазирнувши до колекцій  на дошках інших користувачів. 

Окрім функцій пошуку зображень, Pinterest  має всі атрибути класичних соцмереж, зокрема Facebook та Instagram. Користувачі активно взаємодіють між собою, підписуються на дошки один одного, коментують зображення та роздають вподобайки. Pinterest – прекрасна платформа аби знайти тисячі однодумців й просто тих, хто розділяє твої інтереси, зберігаючи цікаві зображення чи спілкуючись на спільні теми в приватних повідомленнях. 

Незважаючи на те, що базові функції соціальної мережі схожі на Facebook та Instagram, вона пропонує унікальний підхід у використанні візуального контенту для маркетингу в соцмережах, а також різного роду колаборацій. В той час як багато компаній нехтують можливостями Pinterest як рекламного інструменту, численні бренди та інфлуенсери ВЖЕ активно користуються Pinterest рекламою (див. “Види реклами Pinterest”) для просування своїх товарів/послуг.

Цільова аудиторія та її особливості

Згідно офіційної інформації опублікованої у фінансовому звіті компанії, станом на квітень 2022, Pinterest має 433 мільйони активних користувачів на місяць по всьому світу. Цей показник свідчить, що 7% всіх людей в світі віком від 13 років та вище користуються Pinterest. Незважаючи на те, що переважна більшість користувачів платформи жінки (null, 7%), Pinterest останнім часом значно розширив аудиторію чоловіків (до 15,3%),  поступово перетворюючись на сайт швидкого пошуку ідей та візуального контенту (дані грудня 2022). 38% користувачів Pinterest складають люди віком 50-64 роки, формуючи найбільшу вікову групу на платформі. Дещо більше 50% пінерів проживають поза межами CША. Німеччина є другим за величиною ринком користувачів Pinterest із 17,5 мільйонами користувачів. 

Платформа варта уваги не лише завдяки широкій аудиторії користувачів. Особливість Pinterest в тому, що її контент жодним чином не структуровано: зображення радше персоніфіковані, підібрані під вподобання конкретного користувача, аніж хронологічні. Заданий чи подібний до нього контент з’являється в режимі реального часу: варто лише користувачеві почати шукати зображення (аби побачити, як виглядають певні товари), гортати корисні лайфхаки чи рецепти, тощо. Це означає, що відвідувачі Pinterest активно шукають вироби прямісінько від продавців, брендів, хендмейдерів. Таким чином, Pinterest –  потужна, візуально-принадна платформа для просування продукції та послуг, що спонукає користувачів купувати вироби тисяч брендів, представлених на платформі. 

Фактично, ця соціальна мережа є джерелом чистого, органічного трафіку, оскільки користувачі, завітавши на платформу, ВЖЕ готові купувати: 84% юзерів платформи заходять на Pinterest  аби ще раз ознайомитись з особливостями товару, його зовнішнім виглядом перед фінальним кроком – покупкою. Це особливо актуально для магазинів, які шукають нові джерела інтеракції з цільовою аудиторією. Таким чином, шопінг – основний вид активності користувачів Pinterest. 

Платформа є ефективною в плані заохочення юзерів до шопінгу завдяки одній простій істині: пошук пінів, ідей, та, відповідно, товарів, імітує пошук товарів в реальному житті, де людина самотужки обирає, оцінює, зважає, в той час як решта платформ “нав’язує” свої товари (не такі  вже й потрібні користувачеві, відверто кажучи). 

За словами Тіма Ферріса, одного з топових e-сommerce експертів сьогодення: “Для користувачів Pinterest, шопінг – це стиль життя. Якщо юзери знаходять дещо, що їм дійсно до вподоби, – повірте, вони радо витрачатимуть та купуватимуть більше. Шопери проводять тут  вдвічі більше часу в порівнянні з рештою платформ, тому Pinterest є потужним каталізатором покупок користувачів і значно впливає на їх купівельну поведінку”. 

Якщо ти все ж таки вирішив просувати власну справу через Pinterest, варто зареєструвати бізнес акаунт. Він є безкоштовним і надає широку лінійку аналітичних та сейлз-інструментів для ефективної роботи. Якщо ти вже маєш особистий акаунт, краще перейти на його бізнес версію аби скористатися всіма перевагами платформи. 

Алгоритм роботи 

Алгоритм – механізм, який визначає який саме контент споживатимуть/не споживатимуть користувачі. Більшість юзерів Pinterest підписана на тисячі акаунтів з пінами. Уяви, якою була б стрічка новин твого аккаунту, якщо б тобі демонструвався допис кожного з сотень  акаунтів,  на які ти підписаний. Як то кажуть, “too much”.

Тому вкрай необхідно аби платформи показували користувачам лише той контент, який сподобається їм найбільше. Таким чином, тобі, як власнику крамниці, варто приділити особливу увагу оформленню власного аккаунту, зокрема налаштуванню його як справжнього бізнес-аканту. Це означає, що продавець має чітко розуміти, хто його цільова аудиторія, які її потреби для того аби створювати дошки з пінами виключно в межах інтересів “ідеального покупця”. 

Загалом, якщо ти бажаєш розвивати бізнес на платформах, які мають алгоритми, не варто  публікувати, так би мовити, “різношерстний” контент. До прикладу, якщо ти позиціонуєш себе як магазин, що виготовляє хендмейд прикраси з дерева, не потрібно створювати паралельні дошки пінів із зображеннями котиків, собачок, природи, тощо. Алгоритм просто не зрозуміє, що перед ним бізнес-акаунт і банально не “знатиме”, якій цільовій аудиторії рекомендувати твій контент.

 Таким чином, варто звузити тематику пінів, створюючи дошки із зображеннями, які  б якнайкраще висвітлювала характер твого продукту чи послуги, привертаючи потрібний контингент користувачів. Наприклад, якщо ти продаєш ті ж такі прикраси, створюй дошки зі схожими прикрасами, ідеями поєднання прикрас з певним одягом, аксесуарами, тощо. Таким чином, правильно підібраний контент та алгоритм зроблять свою справу. 

Яким e-commerce бізнесам підійде

Жінки віком 25-34 складають 29.1% рекламної аудиторії Pinterest. Чоловіки тієї ж вікової групи складають 6.4%. Найнижчі показники рекламного охоплення припадають на аудиторію віком 65+. Найкраще реклама Pinterest працює для e-сommerce бізнесів, що реалізують свої товари та послуги  в наступних сферах та індустріях: 

  • Хендмейд
  • Декор для дому та саду 
  • Кулінарія
  • Мода
  • Краса та догляд за тілом

Всі ці індустрії є домінуючими й найбільш прибутковими в порівнянні з рештою категорій пінів на Pinterest. Однак, це зовсім не означає, що лише підприємці з товарами із вищезазначених категорій можуть успішно розвивати свою справу за допомогою Pinterest: варто лише ретельніше попрацювати з рекламними налаштуваннями платфоми. В будь-якому разі варто ознайомитись з основними видами реклами, доступними на Pinterest, зокрема: 

Види реклами Pinterest 

Стандартні/статичні піни – схожі на звичайні піни, однак їх зображення марковано позначкою “Рекламується” + “назва компанії/магазину”. Це може бути як вертикальне прямокутне, так і квадратне статичне зображення, що ілюструє бренд в стандартному форматі розширення Pinterest. До нього можна додати власний логотип, посилання, короткий SEO-дієвий текст (обмеження – 500 знаків). 

Відео-піни – вигідно виділяються серед решти статичних пінів. Вони не лише є візуально принадними, креативними, а й містять більше інформації про продукт, оскільки їх рухомий GIF-формат дозволяє продемонструвати більше характеристик виробу чи цілу їх лінійку. Комерційно успішними вважаються відео-піни з довжиною відеоряду не більше 6-16 секунд. Для кращого ефекту, рекомендується супроводжувати відео-пін аудіорядом. Одак, варто пам’ятати, що не всі користувачі шукають піни заради аудіо-ефектів. Тому варто сфокусувати увагу на створенні якісного візуалу. Ознайомитись з допустимими форматами  розширення відео-пінів можна тут.

Ідея-піни – надзвичайно інформативний різновид реклами, також відомий як “піни-історії”. Цей вид пінів дозволяє записувати відео, додавати зображення, переліки продукції, кастомізовані тексти: і все це в єдиному піні! Подібно до Instagram – історій, в ідея-пінах можна “гортати” сторінки з контентом. Об’єктивно найкращий різновид реклами для демонстрації продуктів, лафхаків, порад типу “зроби своїми руками”. Водночас, гарно підійде для просування навчального контенту завдяки низці інтерактивних інструментів, які надає Pinterest: можна обирати музичний супровід ідея-пінів, записувати власні голосові повідомлення,  додавати посилання на специфікації чи інструкції до товарів, рецепти, “тегати” інших користувачів, додавати стікери, тощо. 

Піни-каруселі – ідея такого різновиду реклами цілком відповідає назві. Йдеться про низку стандартних статичних пінів, які можна гортати по колу подібно до “каруселі” або клікати на зображення, для того, щоб побачити решту  добірки (обмеження:  2 – 5 зображень на одну рекламу). Подібно до стандартних пінів, піни-каруселі містять наліпку “Рекламується” + “назва компанії/магазину”, а також порядковий номер (“x/x”) кожного зображення добірки. Прекрасний вид реклами для демонстрації асортименту продукції, різновидів одного й того ж виробу, комерційних фото продукту vs зображень продукту в реальному житті/в процесі використання. 

Шопінг-піни – найцікавіший різновид реклами, зокрема, для власників магазинів. Широко використовуються покупцями для миттєвих покупок: клікнувши на шопінг-пін, користувачеві пропонується здійснити покупку безпосередньо  в додатку Pinterest (кнопка “Купити”) або перейти за посиланням  на сайт магазину. Асортимент продукції імпортується до Pinterest прямо з продуктового каталогу продавця (зокрема, якщо ви користувач Shopify, існуючі та нові продукти можна автоматично розміщувати на Pinterest за допомогою додатку Shopify Pinterest App). Згідно статистики Pinterest: “Варто лише магазину синхронізуватись з Shopify Pinterest, його  конверсія збільшується втричі, а також вдвічі зростає ROAS (“Return On Ad Spend” – показник рентабельності витрат на рекламу). Тому, якщо ви продаєте онлайн, ми наполегливо рекомендуємо цей різновид реклами. 

Піни-колекції – також достатньо інформативний різновид реклами, що нагадує велике полотно з декількома зображеннями чи відео, об’єднаними єдиною тематикою. Якщо клікнути на таке полотно, воно розширюється до маштабованого зображення, що здатне демонструвати до 24-х картинок. Такий різновид реклами було спеціально розроблено для мобільного додатку, зокрема тому, що для мобільної версії достатньо однієї принадної обкладинки піна, для того аби  швидко привернути увагу користувача, який неодмінно захоче переглянути всю колекцію продукції. Добірки для пінів-колекцій можна складати власноруч або імпортуючи дані з існуючого каталогу товарів подібно до шопінг-пінів. 

*Ціноутворення реклами на Pinterest формується за принципом аукціону та різниться в залежності від ваших рекламних цілей серед яких виділяють наступні: 

  • Збільшити впізнаваність бренду – вартість 1000 вражень (“impressions”) складатиме ∼$2.0-5.0.
  • Підвищити конверсію – коштуватиме ∼ $0.10 – $1.5 за взаємодію (“engagement”).
  • Наростити веб-трафік – вартість складатиме ∼ $0.10-1.50 за взаємодію (“engagement”). 

УСПІШНІ КЕЙСИ ПРОСУВАННЯ E-СOMMERCE БІЗНЕСУ НА PINTEREST  

Як зазначалося раніше, статистично  користувачі Pinterest витрачають більше грошей на покупки (в середньому $140-180) ніж юзери решти соцмереж (для порівняння: $80 та $60  Facebook та Instagram, відповідно). Природно, що такі результати надихають всілякого роду креативників, митців, власників Etsy магазинів, загалом “хендмейдерів” та заохочують їх просувати власні бренди через Pinterest, нарощуючи  спільноту поціновувачів їх унікальних виробів. Так, неможливо не згадати історії хендмейдерів та власників магазинів, які успішно скористалися можливостями  Pinterest.

До прикладу, вартий уваги акаунт дизайнерки Христини Янг. Розпочавши із добірки колекцій пінів на тему “Стиль” (null, 609 пінів), “Одяг та аксесуари” (null, 935 пінів), “Ванна кімната” (null, 226 пінів), “Кухня та посуд” (null, 346 пінів), дизайнерка спромоглася наростити аудиторію в 419, 9 тис. підписників. Це дозволило їй успішно просувати власну лінійку прикрас під назвою Young Frankk. Однак велика кількість підписників, – не єдиний ключ до успіху. Піни Христини активно поширюються серед користувачів та отримують вподобайки, що дозволяє підприємиці  підтримувати довіру та лояльність клієнтів. 

Не менш надихаючою є історія хендмейдерки Ліз Ламор. Розпочавши з розміщення пінів з власними прикрасами ручної роботи на Pinterest, Ліз перетворилася на справжню Pinterest – інфлуенсерку з 3,7 мільйонами підписників. Наразі, окрім прикрас, користувачі зберігають її піни на теми здорового способу життя, холістичної медицини, лайфстайл-порад, тощо. Її 90 дошок з порадами щоденно надихають мільйони людей, роблячи її одним із 50-ти  найбільш популярних пінерів на планеті саме завдяки її  унікальній життєвій позиції, а не продуктам.  Тим не менш, лінійка прикрас Ліз користується не меншим  успіхом. І все це завдяки змішаним аудиторіям: за допомогою алгоритмів Pinterest ті, хто приходить за порадами з лайфстайлу, дізнаються про прикраси, а ті, хто цікавився прикрасами, – зберігають піни з лайфстайл-порадами. Як виявилось, розширювати тематику дошок не так вже й шкідливо, про що говорить успішний  кейс  Ліз. 

Переваги Pinterest для e-commerce 

Отже, як бачимо, Pinterest може значно покращити ефективність твоєї ecommerce справи, зокрема: 

  • Розширити аудиторію користувачів. Будучи 4-ю за популярністю платформою лише в США та маючи 433 мільйони активних користувачів на місяць по всьому світу, Pinterest відкриває твоєму бренду, магазину, продукту доступ до значної кількості нових клієнтів. 
  • Візуалізувати ваш бізнес.  Це прекрасна платформа для візуальної репрезентації твого бізнесу. Водночас, це єдина в своєму роді платформа, що підтримує функцію “візуального пошуку”, тому важливо бути одним із перших, хто  скористався  всіма перевагами тренду. 
  • Підвищити продажі. Юзери нерідко користуються Pinterest аби прийняти  фінальне рішення щодо покупки. Згідно “Звіту показників Pinterest 2022”,  84% користувачів купили продукт на основі побаченого зображення в Pinterest. 
  • Підвищити впізнаваність бренду.  Платформа може допомогти підвищити впізнаваність твого бренду серед користувачів, зокрема активних юзерів Pinterest, які, як відомо, не лише продивляються  нові товари щотижня, але й радо їх купують. 
27 маркетингових порад для кращих продажів в 2023...