Зовнішній трафік: джерела та переваги
E-сommerce майданчики та маркетплейси щодалі перетворюються на висококонкурентні середовища боротьби за увагу клієнта. На щастя, існує секретна зброя, скориставшись якою, можна отримати перевагу над конкурентами. Ім’я їй – зовнішній трафік. Нумо знайомитись з самим поняттям та основними його джерелами.
Що таке зовнішній трафік?
Почнемо з основного: трафік онлайн-магазинів та маркетплейсів – це кількість відвідувань їх веб-сторінок за певний період часу. Природньо, що кожен торгівельний майданчик прагне отримати постійний пул відвідувачів й, відповідно, розвиватися (які існують для цього сучасні рішення дивись тут). Варто зауважити, що їм потрібен саме цільовий трафік, тобто цільова аудиторія, яка з більшою вірогідністю придбає пропоновані товари, а отже, – принесе бажаний дохід.
На відміну від внутрішнього трафіку, що безпосередньо виникає та органічно конвертується всередині маркетплейсу, до зовнішнього зараховують будь-який інший, згенерований за межами маркетплейсу. Основна “фішка” зовнішнього трафіку полягає в його здатності до залучення покупців, які навіть і не підозрюють, що хочуть придбати ваш продукт та найголовніше – у вмінні переконати клієнтів, що ваш продукт дійсно варто придбати.
Переваги зовнішнього трафіку
Перш ніж перейти до безпосередніх видів зовнішнього трафіку, варто згадати про те, чому важливо продавати свої продукти поза межами маркетплейсу і чому витрати за зовнішній трафік цілком виправдані.
Відтак, серед переваг можна виділити наступні:
- Збільшення продажів через розширення аудиторії: В той час як близько 66% покупців шукають товари всередині маркетплейсу, існує значно ширший контингент, що знаходить потрібні продукт деінде поза його межами. Реклама на декількох каналах дозволяє охопити всю цільову аудиторію, а не лише ту, що шукає товар в межах маркетплейсу. Водночас, існує й інша частина споживачів, яка взагалі нічого не шукає. Таким чином, ви можете зайняти проактивну позицію й переконати її придбати вашу продукцію.
- Підвищення рейтингу: Збільшення продажів автоматично піднімає ваш продукт в SEO запитах за ключовими словами та підвищує рейтинг продавця всередині маркетплейсу.
- Покращення “видимості” продукту: З підвищення рейтингу органічно витікає те, що ваш продукт стає впізнаванішим, що значно збільшує шанси на кращі продажі.
- Побудова міцної клієнтської бази: Закріпивших у рейтингах пошуку, забезпечивши впізнаваність продукту, ви можете побудувати власну базу лояльних покупців, які стабільно повертатимуться саме за вашим товаром.
Джерела зовнішнього трафіку
А тепер до найцікавішого! Розрізняють наступні джерела зовнішнього трафіку:
- Органічний трафік – кліки від пошуку товарів в мережі. Для того, щоб привернути увагу користувачів в пошуковій системі (Google або ін.), ви маєте випадати в топ 10 результатів пошукових запитів й виділятися серед решти подібних сторінок. А значить фокус уваги в роботі потрібно змістити на якісне SEO, оскільки саме воно приносить майже половину всього органічного трафіку.
- Email трафік – ми вже згадували раніше про те, наскільки важливою є клієнтська база з її перевагами емейл-розсилки. Це також чудовий спосіб підвищити продажі, оскільки клієнтам розсилки, вочевидь, вже знайомий наш продукт, тому, ви не рухаєтесь навпомацки, а точно знаєте кому потрібен ваш товар.
- Facebook та Instagram – Facebook Ads є найбільш розповсюдженим джерелом зовнішнього трафіку, яким користуються продавці. Включно з Instagram. Facebook має 2, 8 мільярдів активних користувачів (Instagram – 1 мільярд), що надає продавцям широкий рекламний інструментарій для демонстрації товару на мега-гігантську аудиторію. Неабияка кількість користувачів, а також той факт, що ви маєте можливість таргетувати навіть тих із них, які активно не прагнуть купувати означає, що Facebook Ads має майже необмежені можливості масштабування вашого зовнішнього трафіку. Через інструменти налаштування Facebook Ads можна цілити в конкретні категорії населення, яким буде дійсно цікавий наш продукт, відтак, ви рекламуватимете в правильному напрямку.
- Google Search Ads – мабуть, одне з найнедооціненіших джерел трафіку серед шоперів, оскільки традиційно перевага надається Facebook Ads. Тим не менш, не варто ігнорувати по-справжньому великі можливості Google платформи. Розрізняють декілька видів Google Ads, які можуть стати в нагоді: Google search ads, Display ads, Google Shopping, Video ads (YouTube ads).
- Pinterest – ще один з можливих різновидів зовнішнього трафіку, однак менш універсальний за решту, адже за своєю специфікою підходить не під кожен продукт чи бізнес. Варто враховувати деякі нюанси, працюючи з Pinterest, зокрема: (І) 70 % аудиторії платформи – жінки; (ІІ) від 30-39 років; (ІІІ) найкраще апелює до візуалу, тому підходить для візуально-комерційних продуктів. Тим не менш, перевага Pinterest в тому, що аудиторія завжди зацікавлена й активно купує та шукає нові продукти.
- Інфлуенсери – трафік від партнерства з інфлуенсерами (людьми з великою кількістю підписників на таких платформах як YouTube, Instagram, TikTok) в соцмережах з метою просування продуктів або для підвищення “впізнаваності” продукту.
- Групи в соцмережах – створення спільноти деінде на кшталт Facebook – це потужний спосіб збільшити кількість підписників. Тим не менш, це вимагає багато роботи, оскільки постійно потрібно створювати для аудиторії цікавий та корисний контент.
- Reddit – подібно до груп в соцмережах, можна створювати контент, пов’язаний з вашою нішею товарів для груп в Reddit.
- Блоги та афіліати – трафік від співпраці з блогерами, які активно пишуть про вашу нішу продуктів й таким чином просувають їх. Ви можете запропонувати їм товар безкоштовно в обмін на допис про огляд продукту або навіть домовитись про грошову компенсацію за те, що ваш продукт набуває видимості. Також, переважна більшість блогерів заробляє з комісії афіліатів, направляючи свою аудиторію на відомі маркетплейси, де можна буде знайти й придбати рекламований вами продукт.
Наразі все! Почуймося!
PS: Не пропусти новини 10 червня, з яких ти дізнаєшся про тонкощі збільшення трафіку в межах анонсу нашого нового набору послуг зі створення сайтів.