QR-коди в eCommerce: як створити, інтегрувати та в чому їх користь? 

QR-коди (´Quick Response Codes´ або «швидкі відповіді») стали справжнім eCommerce-трендом серед споживачів та роздрібних продавців. Зазвичай, QR-коди  складаються з чорних квадратів, розташованих на білому фоні, які легко зчитуються  за допомогою камери смартфона, планшета або іншого пристрою з функцією фотозйомки. QR-коди кодують різні типи інформації, такі як текст, веб-посилання, контактні дані, географічні координати, тощо. Наразі, QR-коди можна знайти всюди — на коробках для піци, одязі, книгах, пляшках, дверях магазинів і т. д.

Розповідаємо найцікавіше про переваги використання QR-кодів для eCommerce, особливості їх створення та інтеграції. 

QR-коди в eCommerce: як створити

Штрих-коди vs QR-коди: в чому різниця? 

Почнемо зі спільного: як штрих-коди, так і QR-коди — все це цифрові способи кодування та відображення інформації. Тим не менш, між ними існують суттєві відмінності. 

Штрих-коди містять інформацію лише у горизонтальному напрямку, в той час як QR-коди можуть нести в собі інформацію в обох напрямках — як горизонтальному, так і вертикальному. Таким чином, QR-коди значно переважають над штрих-кодами в плані інформативності. При цьому,  ймовірність помилки при зчитуванні QR-коду становить лише 7-30%. Відтак, навіть якщо пакування продукції пошкоджено чи навіть частково втрачено,  QR-код все одно виконає свою роботу. 

Більш того, наразі існує понад 40 різних версій QR-кодів, кожна з яких має власний модуль або комбінацію модулів. Це означає, що QR-код здатен містити більше даних за рахунок такої кількості модулів. У порівнянні з цим,  штрих-код навряд чи буде настільки ефективним.

Переваги QR-кодів для eCommerce 

Використання QR-кодів  має численні переваги для покращення ефективності бізнес-процесів, зокрема: 

  • Миттєвий доступ клієнтів до інформації.
  • Нарощування вхідного трафіку.
  • Можливість відстежувати коефіцієнти конверсії.
  • Використання QR-кодів є своєрідним закликом до дії (CTA – ´call to action´), адже  більшість з них містить купони та подарунки, здатні підвищити лояльність клієнтів до бренду.
  • Постійне джерело відгуків клієнтів. 
  • Можливість відстежувати ефективність маркетингових кампаній.
  • Постійне оновлення інформації під  QR-кодом.
  • Прискорений час навігації (QR-коди миттєво перенаправляють клієнтів на веб-сайт магазину чи його сторінки в соціальних мережах). 
  • Можливість відслідковувати, скільки разів сканується QR-код і наскільки відсотків такі перегляди здатні збільшити продажі. 
  • Застосування QR-кодів зменшує використання паперу в промисловості. 

Як використовувати QR-коди для онлайн-продажів?

QR-коди — майбутнє індустрії онлайн-торгівлі. В сфері електронної комерції вони мають безліч застосувань, наприклад, в області маркетингу, оплати за товари та відстеження відправлень. Вони дійсно кардинально змінили те, як сучасні покупці наразі здійснюють замовлення й користуються всіма послугами наявними в онлайн-магазинах. Нижче наводимо декілька способів, як ви можете використовувати QR-коди для власного еСommerce бізнесу:

Посилання на товар або категорію

Створюйте QR-коди, що містять посилання безпосередньо на конкретний продукт чи категорію товарів у вашому інтернет-магазині. Клієнти неодмінно оцінять можливість миттєво переходити до сторінки продукту, не вводячи URL вручну.

Акції та купони

Використовуйте QR-коди, що  містять інформацію про розпродажі, знижки або спеціальні пропозиції. Таким чином, покупці зможуть легко сканувати OR-код  та отримати знижку безпосередньо під час оплати замовлення.

Мобільні платежі

Інтегруйте QR-коди для спрощення мобільних платежів. Клієнти зможуть оплачувати свої покупки, просканувавши код через мобільний додаток платіжної системи.

Віртуальні тури або відеоогляди

Використовуйте QR-коди для того аби клієнти миттєво переглядали відеоогляди товарів та брали участь у віртуальних турах по асортименту продукції в магазині аби краще продемонструвати їх переваги перед покупкою. 

Відгуки та рейтинги

Пов’яжіть QR-коди з відгуками клієнтів або рейтингами продуктів. Це допоможе покупцям приймати більш обдумані рішення під час оформлення замовлення.

Відстеження доставки

Пропонуйте клієнтам QR-коди для відстеження статусу їхнього замовлення та доставки. QR-коди вважаються ідеальними для цього, оскільки вони можуть вміщувати в себе закодовану інформацію в понад 7000 цифр або 4000 символів.

Віртуальні картки членства

Створюйте QR-коди для оформлення віртуальних карток членства або програм лояльності  для ваших клієнтів аби ті легко отримували бонуси та знижки за попередні покупки. 

Як самостійно створити QR-код?

Для самостійного створення QR-коду потрібно небагато: лише стабільне інтернет-з’єднання та трішки невеличкий план. Ось декілька простих дій, які ви можете виконати:

Крок 1 

Для початку визначтеся з цільовим призначенням QR-коду. Які задачі він повинен виконувати для вашого бізнесу? 

Крок 2 

Знайдіть зручний онлайн- генератор QR-кодів. Це важливий етап, оскільки в мережі представлено безліч варіантів, а вам потрібно обрати такий, який точно відповідатиме потребам вашого бізнесу. Ось перелік ефективних онлайн-генераторів QR-кодів, якими можна скористатися як в платних, так і безкоштовних версіях: 

Безкоштовні сервіси: 

Платні сервіси з розширеним функціоналом: 

Крок 3

Оберіть бажаний тип QR-коду, а саме:

  • Статичні QR-коди — коди, що містять незмінні, постійні дані;
  • Динамічні QR-коди — такі, що можна змінювати відповідно до потреб бізнесу. Вони також є більш функціональними, оскільки дозволяють збирати та вимірювати статистику їх використання, а також надають користувачам доступ до автоматичних завантажень.

Крок 4

Ще одни важливий крок —налаштування QR-коду. На цьому етапі QR-код наповнюється даними, які слід впорядкувати, а потім налаштувати відповідно до ваших потреб. Усе це можливо зробити в тому ж таки онлан-генераторі QR-кодів. Паралельно, ви можете перевірити в редакторі як буде виглядати фінальна версія коду за допомогою функції попереднього перегляду, а також миттєво протестувати результат. 

Крок 5

Завершальним кроком буде завантаження готового QR-коду. Після того, як QR-код згенеровано, його слід роздрукувати або безпосередньо опублікувати на вашій веб-сторінці. Якщо ви плануєте розмістити QR-код в мережі, обов’язково збережіть його у форматах jpeg, jpg, png і tif (їх можна обрати в онлайн-генераторі). При цьому, вважайте, що png має найвищу ефективність.Якщо ви плануєте використовувати QR-код офлайн, переконайтеся, що він роздрукований у високій якості аби його легко зчитували мобільні пристрої.  

27 маркетингових порад для кращих продажів в 2023...